Wyłącz na pół godziny telefon i przeczytaj nowości ze świata mobile marketing automation

Wyłącz na pół godziny telefon i przeczytaj nowości ze świata mobile marketing automation

Koniec miesiąca to czas na podsumowanie. Co ciekawego wydarzyło się w dynamicznym świecie mobile marketingu? W tym miesiącu gorące tematy to wieści od Google. Poza tym sporo mówi się o mediach społecznościowych i aplikacjach, takich jak Snapchat czy Instagram, oraz o reklamach dedykowanych kanałowi mobile. Zapraszam na prasówkę.

 

 

Popularne wpisy na naszym blogu:

39 soczystych statystyk dowodzących, że Facebook jest królem social media

10+5 najciekawszych artykułów o mobile marketingu: Kwiecień 2016

25 najbardziej wyświechtanych marketingowych sloganów. Sprawdź czy ich używasz [vol.1 A-H]

20 kont na Instagramie, które powinieneś śledzić

Avengers i mobile marketing. 12 lekcji od superbohaterów

 

Wieści ze świata:

 

Jakie firmy reklamują się na Snapchacie, i jak to robią?

Snapchat to nadal Terra Incognita dla wielu marketerów cyfrowych. Ten artykuł oferuje wgląd w to, jak najlepsi gracze wykorzystują tę ulotną aplikację.

 

Nowe logo Instagrama 

Sprawa wydawać by się mogło trywialna, jednak budzi wiele emocji i jest szeroko omawiana w mediach społecznościowych. Cliff Kuang wziął na warsztat kolorową ikonę i postarał się przedstawić idee, jakie przyświecały jej twórcom.

 

Jak spieniężyć dane operatorów sieci komórkowych?

Niemiecki startup – Zeotap znalazł nowy sposób na targetowanie reklam mobilnych. Dzięki umowom z operatorami sieci komórkowych może pośredniczyć pomiędzy nimi a reklamodawcami i dzięki temu pomóc tym drugim w dokładniejszym dopasowaniu przekazu reklamowego. Z tej usługi skorzystał już producent Mercedesa.

 

NOKIA wraca do gry

Lata po tym, jak został wygryziony z rynku przez Apple i Samsunga, fiński producent zapowiada wielki powrót. Dzięki włączeniu do gry HMD – firmy, która ma produkować sprzęt w barwach NOKII, były potentat planuje na nowo podbić serca użytkowników.

 

Mobilna Rewolucja w świecie Marketing Automation

Współczesny konsument zaczyna swoją podróż zakupową od researchu na temat danej marki i produktu, który go interesuje. Najczęściej do tego celu wykorzystuje urządzenie mobilne. Zaczynając dość szeroko, coraz bardziej zawęża obszar swoich poszukiwań. Po drodze zostawia całe mnóstwo wirtualnych śladów, które – odpowiednio skatalogowane – świetnie uzupełniają jego profil behawioralny. Dlatego właśnie połączenie CRMu dla urządzeń mobilnych z softem do automatyzacji marketingu tradycyjnego to kombinacja nie do pobicia.

 

5 porad: co robić, a czego unikać przy automatyzacji marketingu mobilnego

Skuteczne wdrożenie Mobile Marketing Automation wymaga opanowania kilku zasad. Artykuł w prosty i klarowny sposób pokazuje co robić, a czego unikać podczas stosowania platformy.

 

Garść statystyk o lokalności w marketingu mobilnym

Statystyki często pomagają ukierunkować działania. Dobrze jest być na bieżąco z badaniami rynkowymi. Mobilność idzie w parze z lokalnością, dlatego 10 najważniejszych statystyk łączących te dwa trendy może okazać się bardzo przydatne.

 

Jak przełożyć Marketing Automation know-how na rynek aplikacji mobilnych?

Marketing mobilny i tradycyjny to nie dokładnie to samo, jednak część dobrych praktyk z kanału tradycyjnego można z powodzeniem przełożyć na “młodszego brata”. Dowiedz się jak to zrobić.

 

Wieści od Google

 

Banowanie nieuczciwych stron przez Google

Google w ramach dbania o bezpieczeństwo użytkowników mobile ogłosiło, że będzie karać strony, które w podstępny sposób przekierowują użytkowników na spamerskie domeny. Cóż, czas najwyższy!

 

Aż 20% wyszukań mobilnych jest głosowych – jak twierdzi Google

Wraz ze zmianą stylu życia zmieniają się nasze zachowania. Nie dość, że większość zapytań wpisywanych do wyszukiwarek pochodzi z urządzeń mobilnych, to jeszcze rośnie liczba zapytań głosowych. Ten model wymusza zmianę mechanizmów wyszukiwarek, tak, aby wspierały głosowy model wyszukiwania haseł.

 

Poznaj asystenta Google

Gigant z Kalifornii dorobił się własnego asystenta. Nie “Asystenta Google”, ale właśnie asystenta. Nie jest on ani botem, ani aplikacją, ani tym bardziej osobnym urządzeniem. To raczej platforma wspomagająca wyszukiwanie w trybie konwersacyjnym – nie wymaga nawet klawiatury. Czy ta technologia zrewolucjonizuje rynek przeglądarek? I jakie znaczenie będzie miała dla posiadaczy urządzeń mobilnych?

 

Nowa epoka reklam mobilnych

Jak ustawić jedną kampanię AdWords, która będzie dostosowana do wszystkich typów urządzeń mobilnych i tradycyjnych? Przeczytaj odpowiedź Google!

 

Bądź mobile-friendly, albo szykuj się na mobilegeddon

O tym że Google sprzyja stronom mobile-friendly wiadomo nie od dziś. Zgodnie z zapowiedziami, w maju 2016 ruszył algorytm rozpoznający i punktujący strony sprzyjające użytkownikom smartfonów i tabletów.

 

Nowa aplikacja Google dla podróżników

Rejestrowanie historii podróży, planowanie nowych,bukowanie lotów, rezerwacja hoteli, posiłków, czy wycieczek lokalnych. Wszystkie te funkcje ma zapewnić nowa apka od Googla – Trips. Jest zintegrowana z Google Now i Kalendarzem. Moim zdaniem ma szansę na bycie hitem nadchodzącego sezonu urlopowego.

 

BONUS: Aplikacja, która płaci za selfie

Wyobraź sobie apkę, która zamawia u Ciebie selfiki. Czasem prosi, żebyś zrobił mały product placement. I w dodatku płaci Ci za to! Jeżeli podoba Ci się ta wizja – koniecznie przeczytaj o apce, która została stworzona, żeby pośredniczyć pomiędzy użytkownikami i producentami i płacić za UGC (user generated content).

 

10 najpopularniejszych hashtagów:

#방탄소년단 – (Bangtan Boys)

#TeenChoice

#BTS

#gameinsight

#MTVMIAW

#android

#androidgames

#GOT7

#RT

#トレクル (One Piece)

 

Miłego czytania!