„Niech Ameryka znów będzie wielka!” – czyli czego możemy nauczyć się w marketingu od Donalda Trumpa.

 

Kim jest Donald Trump? Wolne żarty, teraz wszyscy to wiedzą. Zaraz, ty nie żartujesz? Donald Trump to biznesmen, multimilioner, polityk, a od niedawna, prezydent elekt Stanów Zjednoczonych Ameryki. Jego osoba szturmem przejęła wszystkie portale społecznościowe. Facebook, Twitter, telewizja, reddit czy 9gag – wszędzie zobaczymy jego charakterystyczne ufryzowanie.

 

Jednak dzisiaj skupimy się na czymś innym – jakie są czynniki które sprawiły, że Donald Trump został człowiekiem roku 2016? Szalone taktyki? Świetni doradcy? A może coś innego?

 

Teraz kiedy jego sukces został przypieczętowany wygranymi wyborami, w końcu możemy spojrzeć bliżej na to co uczyniło go możliwym, i co my jako marketerzy musimy robić aby uzyskać chociaż namiastkę jego rezultatów

 

Bądź głośny Duża prezencja

 

Donald Trump jest człowiekiem pokaźnej postury, jednak nie o to tutaj do końca chodzi. Czy są to wielkie słowa, szerokie gesty, czy otwarta, a czasami wręcz agresywna mowa ciała – wszystko to sprawia wrażenie osoby bardzo wpływowej. Dodatkowym atutem jest bardzo ekspresyjna mimika. Badania dowodzą, że kiedy obserwujemy kogoś wykonującego jakąś czynność, nasz mózg uruchamia dokładnie te same rejony mózgu które działają podczas gdy to my wykonujemy tą samą czynność. W skrócie oznacza to, że widzimy kogoś kto się uśmiecha – sami zaczynamy odczuwać radość. Trump wykorzystuje ten efekt to podminowania wiarygodności swoich oponentów – podczas gdy oni wypowiadają się w sposób z którymi się nie zgadza, doskonale wyraża to swoją twarzą. Jak mogą to wykorzystać marketerzy? Pamiętaj o prezencji którą stwarza twój produkt – czy to przez stronę internetową, czy przez wysłany newsletter – każdy element jest ważny. Wykorzystaj psychologię kolorów i pozytywnie kojarzące się grafiki tak by zaprezentować twoją firmę w jak najlepszy sposób.

 

Skorzystaj z każdej okazji aby zdobyć rozgłos.

 

Jest takie powiedzenie – Nie ważne jak mówią, ważne, żeby mówili. Kiedy myślimy o Donaldzie Trumpie, z pewnością wydaje się ono prawdziwe, jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych, a przez to najbardziej znanych obecnie ludzi na świecie. Jednak samo twierdzenie, że nie ważne jak mówią, może odnosić się do osób szukających rozgłosu w sposoby niekonwencjonalne, bo gdy już mówimy o biznesie przykłady współudziałowców Toyoty i BP pokazują, że warto dbać o informacje przedostające się do opinii publicznej. Z powodu niedyskrecji obydwie firmy poniosły duże straty.

 

Bądź tam gdzie twoi fani

 

Media społecznościowe mają ogromną siłę. Donald Trump ma ponad 5 milionów “lajków” na swojej stronie facebookowej, 5 milionów followersów na Twitterze i ponad 750 tysięcy subskrybujących na Instagramie. Dotarcie do młodszej części populacji umożliwiają właśnie social media. Każda firma powinna dokładnie zadbać o tą gałąź marketingu, gdyż przynosi ona ogromne korzyści.

 

Donald Trump chce uczynić Amerykę ponownie wielką. My w APPmanago chcemy tego samego dla marketingu. Zapraszamy do komentarzy!