Ecommerce pozwala nam na kupowanie i sprzedawanie wszelkiego rodzaju produktów i usług bez ograniczeń związanych z czasem i dystansem. Ecommerce z całą pewnością zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu, a wszystko dzięki internetowi stającemu się ogólnodostepnym dla wszystkich dobrem. W tym wpisie przedstawimy 7 największych trendów panujących obecnie w ecommerce.

 

 

  • Korzystanie z mediów społecznościowych tylko w celach komunikacji z klientami przestaje wystarczać

 

Jeśli ciągle myślisz o Facebooku tylko jako o sposobie komunikacji z klientami, żyjesz w przeszłości. Zdobycie lajków czy komentarzy pod postami może stworzyć ruch na stronie oraz zdobyć sporo leadów, ale społecznościowa scena ecommerc zmienia się bardzo szybko. Strony takie jak Pinterest czy Twitter wprowadziły pomysł specjalnych przycisków umożliwiających firmom sprzedaż danych produktów prosto z tweeta lub obrazka. Natomiast Shopify i Bigcommerce mają za to wbudowaną sprzedaż Facebookową.

 

  • Integracja z Beaconami

 

Jednym z punktów w którym spotyka się świat online i offline to technologia beaconów. Stojący za tym pomysł jest całkiem prosty – klient przechodzi koło sklepu danej marki, bądź też wchodzi do niego, po czym otrzymuje powitanie na swoim urządzeniu mobilnym – najlepiej w formie stosownego rabatu.

 

 

  • Sztuczna inteligencja jest w modzie

 

Prawdopodobnie dzięki popularności Siri, chatboty stają się coraz bardziej popularne. Spróbuj kiedyś popisać z chociażby Clever Botem powstałym już sporą liczbę lat temu, a zobaczysz jak duży potencjał ma sztuczna inteligencja. Poza tym, w 2017 sztuczna inteligencja jest po prostu w modzie, ludzie coraz bardziej lubią wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne.

 

  • Przewidywanie kolejnych zakupów klienta

 

Dokładne przewidywanie potrzeb i zainteresowań klientów przestało być rzeczą którą można odłożyć na później. Analiza predyktywna oraz personalizacja w czasie rzeczywistym cieszą się teraz tak ogromną popularnością, że można powoli nazwać je standardem. Próbowanie szczęścia w ecommerce bez odpowiedniego narzędzia do wykorzystywania Big Data jest jak przychodzenie na strzelaninę z nożem.

 

  • Rozwijanie strategii Omnichannel – Commerce&Ecommerce

 

Z łaciny “Omnis” znaczy “wszystko/każdy” – łatwo można się zatem domyślić, że omnichannel będzie wiązał się z integracją kanałów fizycznych (offline) z cyfrowymi (online), oferując klientom sprawniejsze a przez to bardziej efektywne korzystanie z twoich usług. Ujmując to inaczej – omnichannel to cross-channelowy model biznesowy, z którego firmy korzystają aby wykorzystać efekt ROPO (research offline, purchase online). W 2017 warto zadbać o połączenie tradycyjnych sklepów, sklepów online, stron internetowych, social mediów, urządzeń mobilnych, emailów – każdego możliwego rodzaju kontaktu z klientem.

 


Przeczytaj więcej o omnichannel w naszym wpisie :Omnichannel: czym jest i czy powinieneś się nim zainteresować? Odpowiedź na to pytanie brzmi TAK


 

 

  • Użytkownicy chcą kupować prosto od firm, bez pośredników – czyli aplikacje mobilne są ważne!

 

W 2017 rozważ wypuszczenie swojej aplikacji dla twojego biznesu. Jako, że użytkownicy chcą bardziej spersonalizowanego doświadczenia, sposób komunikacji pomiędzy firmą a klientem staje się bardziej bezpośredni. Wypuszczenie aplikacji jest na to świetnym sposobem o ile oczywiście potrafisz zadbać o odpowiednią personalizcję. W tym jednak może pomóc Ci APPmanago.

 

  • Analityka w czasie rzeczywistym jest teraz normą

 

Zaawansowana analityka przychodzi ze szczególną pomocą pod koniec miesiąca, gdzie można podsumować sukcesy, dokonać odpowiednich korekt, sprawdzić co zatrzymuje przyrost ruchu na stronie itp. Oczywiście po raz kolejny potrzebne jest do tego użyteczne narzędzie, takie jak SALESmanago.

 

Wnioski

 

Nie jest trudno wyobrazić sobie, że popularność ecommerce będzie tylko rosnąć. Internet jest dostępny wszędzie a tam gdzie on – tam zakupy online. Każda firma chcąca osiągnąć sukces w ecommerce, musi być świadoma rządzących nimi zasad i trendów, oraz potrafić wykorzystać je na swoją korzyść. A jak ty odnajdujesz się w erze Mobile? Podziel się swoją opinią w komentarzach!